Wilfred in fietsleaseland

Als autolease specialist ben ik in 2020 mijn horizon gaan verbreden door een overstap te maken naar de wereld van de fietsen. De fiscale regelgeving is behoorlijk veranderd voor fietsen en wel in het voordeel van fietslease. Met de ervaring van bijna 20 jaar autolease zou ik toch van waarde kunnen zijn in een markt in wording, hoe groot kan het verschil nou helemaal zijn?

Coming up

In de aankomende weken zal ik met regelmaat een blog delen met daarin mijn bevindingen over de fietswereld. Ik bekijk dit daarbij met name met mijn autolease pet op. Of je nu HR manager, inkoper, fietser of autolease expert bent, velen van jullie in mijn netwerk zullen net als ik dit onderwerp benaderen vanuit dat referentiekader.

Onderwerpen waar ik over zal berichten zijn:

  • Fiets vs auto hoeveel en via wie?
  • De fietsindustrie vs. de auto-industrie
  • Techniek e-bike – waar kijk je naar?
  • Fiscale opzet van fietslease – anders dan autolease?
  • Inkopen van fietslease – delete het woord auto uit je autolease tender?
  • Einde contract – waar blijft de fiets?

Wat mis je nog?

Mis je nu al zaken en wil je meer weten – laat het dan gerust even weten en ik kan nog andere onderwerpen voor je onderzoeken!

Ten slotte

Ondanks het feit dat ik verbonden ben aan Hellorider, het onafhankelijke zakelijk fietsleaseplatform voor autoleasemaatschappijen in Nederland, schrijf ik deze blog op persoonlijke titel.

 

Groet Wilfred Kiekebelt