Hoe Commercial Excellence je helpt:

B2B verkopen is allang geen kwestie meer van een verkoper, een telefoonboek en een auto. Als het ooit al zo simpel is geweest dan is die tijd voorbij.

B2B klanten kopen tegenwoordig als B2C kopers. Oriënteren gaat anders, aankopen gaan in teams en waarde staat nu altijd voorop. Dit betekent ook dat je als directeur of manager heel veel meer bordjes hebt om hoog te houden.

Hoe haal je dan alles uit je commerciële organisatie? Door het combineren van slimme processen,  de juiste tools, samenwerking tussen sales en marketing  én de beste, motiveerde medewerkers kun je elke organisatie commercieel succesvol te maken. Commercial excellence zorgt altijd voor meer omzet en marge. Een investering betaalt zich dus altijd terug.

9 Domeinen voor Optimalisatie

Met de ervaring opgedaan bij corporates, mkb+ en start-ups ben ik in staat om voor elk bedrijf voor langere of kortere termijn commercial excellence concreet handen en voeten te geven. Waar sta je nu en waar zit jouw grootste kans op optimalisatie?

Op basis van bijna 20 jaar ervaring heb ik 9 domeinen bepaald. Hierbinnen vallen alle verbeterpunten om je commerciële organisatie te optimaliseren. Binnen al deze domeinen heb ik projecten opgepakt en weet ik wat er nodig is om op een domein te volgende stap naar volwassenheid te krijgen.

Het bereiken van commercial excellence is een continue doorlopend proces. Hiermee stoppen  betekent per saldo een achteruitgang van je resultaten. Het behalen van de hoogste staat, excellent, is voor elk bedrijf anders en is sterk afhankelijk van klantwens en de volwassenheid van de concurrentie.

Commercial Excellence
Wilfred Kiekebelt

Plan nu een intake!

Wil je weten waar jouw commerciële organisatie staat?  Hoe jullie tot meer omzet en marge kunnen komen? Plan dan nu een intake. Samen met jou bespreek ik in 1,5 uur waar je op elk domein staat. Kosteloos en vrijblijvend.